En aquest blog no tot el que publicaré serà teoria... també vull compartir, recursos i mecanismes de dinamització que puguin ser útils per a tothom.
l'objectiu, és aconseguir compartir i intercanviar diferents metodologies, dinàmiques grupals (o possibles variats), etc. així que allà va! la primera que vull compartir és una que vàrem fer a classe de dinàmiques de grup, pero aquest cop presento una variant 'MADE IN ME' espero que us agradi i si us sembla, seria interessant que plantejéssiu possibles variants
GRACIES!!
* * *
NOM:
la màquina del temps
EDAT:
de 6 a 9 anys i avis
TIPOLOGIA:
la màquina del temps
EDAT:
de 6 a 9 anys i avis
TIPOLOGIA:
coneixement - Relació intergeneracional
OBJECTIUS:
- Desenvolupar la comunicació oral
- Conèixer alguns oficis i formes de vida d'altres èpoques
- Afavorir la relació intergeneracional
DESENVOLUPAMENT:
Qui coordina disposa el grup d'intants sentats a terra en mitja rodona i davant sentats en una cadira un avi (aquesta dinàmica es considera que té una continuïtat de vàries sessions).
un cop els participants s'han col·locat on toca, l'avi es presenta i comença a explicar en què treballava quan era jove, si fa molt que ha arribat a Catalunya, els motius de la seva emigració... etc. Aquest ho explicarà d'una manera senzilla i a ser possible i sempre que l'avi estigui disposat, aquest podrà complementar amb articles o estris personals les seves explicacions.
Els infants per la seva banda, escoltaran amb atenció i sempre podran fer preguntes a l'avi i intervenir sempre que vulguin.
En acabar el relat - conversa qui coordina dinamitzarà un petit fòrum per a que els infants exposit el que els ha semblat el relat, què els ha sorprès, etc. Aquest fòrum també va dirigit a l'avi o l'àvia que hagi explicat la seva vida per saber com s'ha sentit, si li ha agradat l'experiència, etc.
PAPER DEL COORDINADOR/A:
- Disposar el grup (d'infants) en mitja rotllana
- Explicar la dinàmica i les seves consignes
- Dinamitzar el fòrum final
- Resoldre possibles conflictes intragrupals
AVALUACIÓ
- S'ha desenvolupat la comunicació oral
- S'han conegut alguns oficis i formes de vida d'altres èpoques
- S'ha afavorit la relació intergeneracional
MATERIALS:
- Una sala àmplia
- Coixins o estores per asseure's a terra
- cadires
VARIANTS:
- Es podrien fer parelles (avi- infant) i fer el relat entre cada parella
- Es podria preparar un bagul al mig de la sala i que l'avi tragués algun element representatiu de la feina u ofici que realitzava en el passat i a partir d'aquí que expliqués la seva vida (història).
Espero que us agradi aquesta dinàmica i espero els vostres comentaris per a millorar-la o de com ha anat si la proveu!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario